Sokan küzdünk időhiánnyal akkor is, amikor alkalmazotti státuszban vagyunk egy munkaadónál. Kevés idő jut a házastársra, gyermekeinkre, rokonainkra, barátainkra és olykor saját magunkra is. Egy vállalkozás vezetésénél azonban ennél többről van szó. Sokkal több a stressz és sokkal több problémát kell megoldanunk a mindennapokban, mint alkalmazottként, ráadásul, ha az előzőekben kifejtett időgazdálkodással is gondjaink vannak, akkor elveszünk a munka áradatában, ami egy idő után lelki és akár fizikai problémákhoz is vezethet. Egy családos nő vagy férfi vállalkozó esetében az is tényező, hogy a gyermek és a család eltartásának evidensnek kell lennie, az anyagi körülményeket mindig és minden gazdasági helyzetben biztosítani kell. Amíg alkalmazottként minden hónap elején megkapjuk ugyanazt az összeget, amelyet megszoktunk, addig a vállalkozásnál a saját fizetésünk legnagyobb mértékben rajtunk múlik. Ennek a pszichés terhelésnek a hatását sokszor a család is érzi, ez pedig nem jó. Vállalkozásunk esetében el kell fogadnunk, hogy nincs két egyforma hónap. Előrelátónak, anyagilag is megfontoltnak kell lennünk, hogy soha ne legyenek likviditási problémáink. Optimális esetben nem hordjuk haza a munkát, legalábbis szellemi értelemben a munkahelyi gondjainkat csak kis mértékben visszük haza, esetleg a házastársunkkal történő megbeszélés szintjéig. Ennek így kell lennie akkor is, ha alkalmazottak vagyunk és akkor is, ha a saját vállalkozásunkat vezetjük.